marți, 8 februarie 2011

Preferinte culinare

           Dupa ce Maria a implinit cinci luni si jumatate am inceput sa ii introduc si alte alimente in afara de laptic. Pana pe la sase luni i-am dat numai suc de morcov, de mar si de portocala (separate, ca sa nu se constipe) si supa de radacinoase strecurata (in care am adaugat si un cartof, desi regulile diversificarii prevedeau intai introducerea dovlecelului, apoi a cartofului).
           Incepand cu varsta de sase luni am inceput sa ii dau fructul cu pulpa cu tot, sub forma de piure. In topul preferintelor se afla marul, simplu sau combinat cu biscuite sau banana. Am incercat si cu mar copt dar a refuzat. Nu i-a placut nici simplu, nici combinat cu zeama de portocala. Am renuntat, si o sa incerc peste o saptamana. Astazi i-am dat cateva lingurite de piersica. Se pare ca piersica ii place :).  O alta mancare extrem de delicioasa este marul cu biscuite si cu degetel:

           
                        O sa incerc sa ii dau si branzica preparata in casa din lapte de vaca si calciu lactic.
            De ieri am inceput sa ii dau calciu. I-l administrez cu lingurita. Ma asteptam sa refuze, pentru ca are un gust care imi displace si mie. Se pare insa ca n-o deranjeaza. A luat cumintica jumatate de fiola fara proteste deosebite.
***
             Astazi a reusit sa imi inchida tocul de ochelari. Am ramas uimita deoarece nu credeam ca poate. Si m-am bucurat ca nu si-a prins degetele in el. E din ce in ce mai activa. Prinde toate obiectele din jur.
             Ieri a deschis cartea pe care o lasasem pe pat in apropierea ei. Am lipsit din camera doar un minut. Mototolise cateva pagini si se straduia sa le manance.

Niciun comentariu: