marți, 21 iunie 2011

In cucerire de noi teritorii

            Pana pe la patru luni Mariuca statea cuminte in pat sau in patut agitandu-si din cand in cand manutele si piciorusele. Puteam sa o las cu incredere in pat fara sa-mi fie teama ca o sa cada si o sa se loveasca.
           Situatia s-a schimbat in clipa in care a putut sa se intoarca singurica de pe spate pe burta. Lumea a devenit mult mai interesanta. Brusc s-a trezit in ea dorinta de a explora mediul inconjurator. Extrem de ambitioasa a inceput sa se tarasca prin pat. I-am pus perne sa nu cada. In scurt timp a inceput sa se catere. Zidul de perne a devenit ineficient. Mariuca se uita cu jind in jos si se agita. Patul devenise un fel de inchisoare. Uneori mai statea si in patut, dar doar cand avea o jucarie care sa-i capteze atentia pentru cateva minutele sau cand dormea.
             Pe la sapte luni a reusit sa stea in fund. Deasemenea a reusit sa stea in patru labe si sa se balanseze in fata si in spate. Exact in ziua in care a implinit opt luni a reusit sa se ridice in picioare in patut. Peste numai o saptamana era capabila sa mearga prin patut, sprijinindu-se bineinteles de marginile acestuia. Nu mai era chip sa o tin in pat, asa ca am lasat-o pe jos, dar doar la noi in camera.
             Peste o luna vroia neaparat sa iasa pe hol. Camera nu mai era suficienta. Dupa ce a cucerit holul a invadat bucataria, dormitorul mic si sufrageria. Daca las usa crapata Mariuca stie sa o deschida suficient de mult cat sa se strecoare afara din camera.
             In prezent toata casa e a ei. Se ridica in picioare sprijinindu-se de diverse piese de mobilier. Dibuie cu manuta pe masute ca sa apuce obiecte noi, interesante. Zilele trecute m-a urmarit la baie. Eram concentrata sa ii pregatesc apa pentru baita, cand deodata am vazut-o ca se chinuie sa se ridice in picioare sprijinindu-se de cada. Am ramas muta de uimire cand am vazut ca a reusit. Acum pregatim apa pentru baita impreuna. O iau de manuta, mergem in baie, ea se sprijina cu manutele de cada si se uita curioasa la apa care curge de la robinet in timp ce eu spal cada.
             In seara aceasta m-a uimit din nou. A reusit sa se catere in pat fara ajutor si fara sa se chinuie prea mult. Am observat ca are intentia sa vina in pat langa noi pentru ca ridica piciorusul. Mi-am zis ca e prea mica si inca nu poate. In secunda urmatoare era in pat. Inca un teritoriu cucerit!

Niciun comentariu: